Rumunsko 2002 (Fagaraš)

Po 3,5 letech se mi povedlo získat fotky z této mýtické akce. Během prvního horského přechodu s jídlem a stanem na zádech, v teplácích a pláštěnce v mlhách a bouřkách jsem se toho mnoho naučil a mnoho dozvěděl o horách, o sobě, i o Ále. Před cestou byla nejspíš mým nejlepším přítelem - pak jsme spolu několik let vlastně nemluvili. Ale věci jsme si vyříkali a dneska už je to za námi - vyrovnat se s posledním nepříjemným kusem minulosti pro mě znamenalo víc, než bych si byl předtím uvědomil. Ne všechno, co se na opuštném hřebeni dělo, si dnes dobře pomatuju - ale mnophé zkušenosti mě budou provázet celý život.

Vzhledem ke značnému časovému odstupu mi už není příliš jasné, odkud jednotlivé snímky pocházejí, ale ani jak jdou vlastně po sobě, vím však naprosto jistě, že ne právě tak, jak jsou zde uspořádané. snímky s jasnou ob,ohou sou z prvního a dopoledne druhého dne, nebo až ze dne číslo 5.-6., mezitím bylo opravdu pekelně hnusně - téměř 24 hodin jsme strávili (paradoxně víceméně bez vody) v plechové bivakovací boudě ve 2000 metrech, z této doby asi mnoho fotek nepochází.... Popisky jsou jenom tam, kde k tomu mám co říct. Foto (c) Ála.

- Patrně pohled na východ ze Strungy Cobanuli, průsmyku, který nám umožnil projít okolo masivu Negoiu, druhé nejvyšší hory Fagaraše, ač za cenu poškození několika věcí v mém zahozeném baťohu a nekolika kleteb.
- Pod Negoiu, před námi nejspíš Strunga Cobanuli, celkově nejskalantější část pohoří.
- Na levém hřebeni by mohla být Cabana Negoiu - v takovém případě jsme kousek od x02.jpg, jen koukáme na druhou stranu. Tady někde jsem viděl medvěda!
- Pokud jdou obrázky trochu za sebou, padá tento vodopád do údolí vyobrazeného na x04, na severním svahu Negoiu
- Klíčový meteorlogický okamžik druhého dne - mraky se dovalily k horám a začínají stoupat. Asi za dvě hodiny začne pršet.
- To je pachatelka:) nejspíš druhý den, ještě nás sněhové pole bavila...
- náš poslední západ Slunce v Rumunsku u Cluje na poli (méžná jsme to moh dát nakonec, co?)
- asi první jasné ráno (5. den) u jezera po přechodu hřebínku nad Transfagarašanem (viz x24.jpg), ale nejsem si moc jist
- Ála tvrdí, že tohle jsem nějak sjížděli po zadku - problémy se zmrzlým sněhem si však pomatuju matně i já.
- Moldoveanul, nejvyšší hora Rumunska (pravý vrchol protéhlé hory v dáli) někde od Arpasul Mare. Tam ještě dnes dojdeme!
- Arpasul a v dáli Negoiu, tedy pohled na západ z Moldoveanulu, kam jsme opravdu vylezli
- tohle by mohlo být stejné jezero jako na x16.jpg, ale večer předtím.
- tamtéž (?) - ráno jsme tam oklepávali led ze stanu
- někde tady mají Karpaty 20 centimetrů; tenounký hřebínek nad (uzavřenou) horskou silníci Transfagarašen, která ho podjíždí v tunelu.
- během výstupu, to bylo ještě hezky a vedro.